Indonesie, BALI - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van marielle constandse - WaarBenJij.nu Indonesie, BALI - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van marielle constandse - WaarBenJij.nu

Indonesie, BALI

Door: Marielle

Blijf op de hoogte en volg marielle

08 September 2014 | Indonesië, Denpasar


Date:8-9-2014
Place: Sanur , Bali
District: Sanur ,zuid oost Bali

Prijs indicaties:
Bintang kleine bier: 20.000rp
Surfboard huren op t strand: 30.000 - 50.000 voor 2 uur.
Scooter huren: 45.000 per dag.
ontbijt met alles er op en eraan: 60-80.000 pp.
In Kuta, Legian en Seminyak liggen de prijzen ongeveer 1/3 hoger.
Jeeeeejjjj baliiii!!! Ik was wel toe aan een beetje strand en rust na die drukke steden.

We verbleven het eerste nachtje bij wayans homestay in Nusar. We dachten dat we wayans guesthouse hadden geboekt in een heel ander gedeelte van Bali via booking.com,maar hier was dus iets mis gegaan.:) Het strand van Nusar is zwart zand en hier kan je wind surfen en is de zee wat rustig. We sliepen midden in het centrum en dicht bij het strand. Langs de boulevard zijn leuke restaurantjes en souvenier winkeltjes te vinden. Het is opvallend rustig,omdat het laag seizoen is. We kregen een tip van wayan om naar de night market te gaan waar je heerlijk kan eten. Weliswaar niet zo goedkoop als in Bangkok maar voor Bali heel erg budget. Ik geniet het meest om bij zulke tentjes op straat te eten. Je zit een beetje te kijken hoe ze je eten klaar maken en lekker naar mensen kijken. Heerlijk.
De drukte vinden we maar niks dus gaan we morgen naar de “echte” wyans guesthouse in de Canggu regio.


Date:9-9-2014 tm 13-9-2014
Place: Berawa beach
District:Canggu area

Vanochtend werden we wakker gemaakt door het gepingel van muziek uit de tempel naast onze homestay. De tempel heeft een nieuw dak gekregen en natuurlijk moest dit ingewijd worden. De tempel zat vol met mensen in traditionele Hindu kledij. De ceremonie duurde tot 1300uur smiddags. Bijzonder om nog even mee te maken.
We namen de taxi naar Canggu. Canggu is een prachtige regio met rijstvelden , rustige stranden en luxe villa’s. Veel expats wonen hier. Weg van alle hectiek, maar toch relatief dichtbij. Wyans guesthouse is prachtig!!!! Wyan zelf spreekt vloeiend Engels. Zijn hele familie woont hier .Hij verhuurd drie hele mooie studio’s en de rest van de studio’s wordt bezet door zijn gezin. Zijn broer woont naast hem en verhuurt ook studio’s. Het leuke is dat je echt bij hem en z’n gezin woont. De huizen komen allemaal uit op hetzelfde tuintje.Achterin het tuintje hebben ze een eigen tempel. Hier bidden ze. De studio waarin we verblijven is heel mooi! Vooral de badkamer! Groot, warme stortdouche en boven de stortdouche is open lucht! Wanneer je aan t douchen bent en je kijkt omhoog dan zie je een prachtige boom met roze bloemen en hoor je de vogels. Zo ontspannen!
'S middags ben ik naar t strand geweest. Jasper ging werken. Er was echt bijna niemand! Mooi breed strand. Weer zwart zand. Er waren niet echt strandtenten. Je kan er surfplanken huren op t strand en er stonden wat zitzakken en parasolletjes die verhuurd werden door locals die ook drankjes verkochten. Heerlijk rustig hier. De zee werd wild en rond vijf uur kwamen de surfers langs. Het eerste dagje strand dit erop!:) morgen pakken we de scooter die we kunnen huren van wyan en gaan we de regio verkennen. Het is vakantieieieie!!!!!!!!

Tot dusver is Bali zeker niet verkeerd! We hebben prachtige stranden gezien. Tot nu toe vind ik Canggu regio het mooist, maar we hebben nog zoveel niet gezien natuurlijk. Het is de expat regio van Bali met veel Australiers. Minder hectisch dan Kuta, Legian en Seminyak. We hebben met de scooter Kuta beach tot en met nog een paar stranden boven Echo beach bezocht. Op de stranden van Noord West Bali is niet zoveel te doen. Je kan er heel goed surfen en dat is het wel. Er zijn geen strandtentjes ofzo. Op Echo beach zijn drie prachtige BBQ restaurants aan zee waarbij de zee wordt verlicht.Heel mooi! Morgen verlaten we onze thuis bij Wayan en gaan we het eiland verder verkennen met een huur autootje.

Date:14-9-2014
Place: Ubud, Monkey Forest
District:Ubud

Voor de komende 4 dagen hebben we een auto gehuurd om de rest van Bali te verkennen. Nou ja, een auto. het lijkt wel een invalide wagentje. :) We gaan vandaag naar Ubud. Wat meer in het binnenland. We rijden langs prachige palmbomen en rijstvelden. Aangekomen in Ubud stuiten we meteen op monkey forest. Hoppa, gelijk even mee pakken. Monkey forest is een soort van natuurlijke Apenheul. Er zijn heel veel apen die gevoerd worden door toeristen. De Balinesen verkopen ook bananen aan toeristen om ze te kunnen voeren. Het is leuk om even doorheen te lopen en apen kijken blijft altijd leuk! Het zijn boefjes die grappige streken uithalen. Daarna zijn we naar een homestay gegaan om te overnachten om de volgende ochend iets heel spannends te gaan doen! Dirt Bike rijden op cross motors door een krater van een vulkaan. Ik heb nog nooit op een motor gereden dus we gaan t zien! Jasper heeft zijn motorrijbewijs, dus voor hem is het alleen maar 1 groot feest!

Date:15-9-2014
Place: Ubud. Vulkaan bij het meer: Danau Batur
District:Ubud

Vanochtend vroeg weggegaan om bij de Hot Springs van de Vulkaan te verzamelen. Omdat ik nog nooit op een motor had gereden en dus nog nooit heb geschakeld kreeg ik een spoedles van 1 van de guides. Maar echt een spoed spoed les. Hij ging 2 rondjes achterop en deed t voor. Daarna moest ik oefenen op een stukje zand. Ik zei dat ik echt niet zelf een dirt ride tour door zand en ander ongelijkmatige ondergrond kan berijden als ik nog niet eens vloeiend kan schakelen en totaal de motor mij niet eigen is. Dus ik ging achterop en ik zou op een vlak stuk zelf mogen rijden :) We reden richting de vulkaan de berg op over smalle zandweggetjes en kiezelpaden. Prachtig ruw, rauw landschap. We kwamen aan bij een crossterrein van zand. Super groot. Je kon hele steile heuvels op met je motor of kleine oefen gebieden voor beginners zoals ik. En ik moest gelijk aan de slag. Echt heel leuk! Het schakelen van zn 1 naar 2 ging nog wat hakkelig en gelukkig had je ook niet meer nodig op dit terrein. Het is wel even wennen en best eng af en toe, omdat je vaart moet behouden anders slip je weg. Ik ging na het oefen gedeelte eigen te hebben gemaakt met Jasper naar het gedeelte met iets hogere heuvels. Dat was iets te veel van het goede want 1 heuvel haalde ik niet en viel ik. Die motor is lood zwaar om weer overeind te krijgen en ik was gelijk een beetje bangig geworden. Later ging het we weer en vond ik het zo tof dat ik zonder motor rijbewijs en dat ik ooit op een motor heb gereden vandaag een stukje dirt motorbike tour heb kunnen uitvoeren. JAsper ging er met de guide op uit naar de moeilijke stukken en ik keek toe in de schaduw. DIt ging me te ver :) jasper werd uitgedaagd om een hele steile helling te trotseren en deze haalde hij helaas ook niet. Wel bijna! Na genoeg gespeeld te hebben zijn we via een prachtige route langs de vulkaan , over het oude lava langs het meer weer terug gereden. In totaal duurde deze ervaring 4 uur. En wat een ervaring!! Zo tof!!! Jasper vond t ook geweldig! Dat achterop zitten is trouwens ook hard werken als je zo een terrein over gaat. pfffff, AUW AUW AUW.

Vanaf hier wilden we oorspronkelijk naar het noorden gaan,maar we hebben van zoveel mensen gehoord dat daar niet zoveel te doen is dat we hebben besloten om naar het zuiden te gaan; Pecatu.

Date:16-9-2014
Place: Padang Padang beach, Bingin Beach
District:Pecatu

Pecatu is het schiereiland van Bali. Het zuidelijkste puntje van Bali. In 1 woord PRACHTIG!!!!! Meteen verliefd. Het gedeelte is gebouwd op een cliff en tegen de cliff aan met allerlei mini strandjes aan de onderkant van de cliff rondom het eiland. Wat een mooie plekjes hier! Het is wel wat duurder dan in de rest van Bali. Gezondheid , Surfen,sport, surfen,superfood,surfen en yoga en surfen. Dat omschrijft dit gedeelte van Bali wel. We verbleven 2 nachten in het Bombora surf hotel vlakbij PadangPadang beach. Het was een verschrikkelijk hotel!!! De kamer stonk heel erg en alles was vervallen. Het enige positieve was het zwembad en het gedeelte eromheen maar dat was het ook. Echt geen aanrader. Bleh!!! Vandaag ben ik naar Padang Padang geweest. Dat is een mini strandje met de allerleukste opgang naar een strand tot nu toe. Bovenaan stond een tempel en vanuit daar moest een heel mal trappetje af tussen twee rotsen waarbij je uiteindelijk om een heel klein strandje terecht kwam. Omdat ik in de middag was was het ook gelijk heel erg druk met verkopers op het strand en toeristen. Beetje jammer van de setting. Al snel ben ik terug gegaan naar het stinkhol. Aan het einde van de middag zijn we naar Bingin Beach geweest. Bij de parkeerplaats moesten we een heel stuk naar beneden lopen door de rotsen naar beneden om uiteindelijk bij het strandje te komen. Wat ongelooflijk mooi!! We kwamen langs allemaal homestays en B&B gebouwd tegen de cliff aan met uitzicht op zee. Dit strand is geweldig!!!! Bedankt voor de tip Janne! Je hebt hier hele goede surf , dus de zee zit redelijk vol met surfers, maar ook weer niet overdreven veel.Het strand is niet te druk en heerlijk. Je kan koude drankjes kopen en er wordt verse vis op de BBQ verkocht waarbij je je vis zelf mag uitzoeken. Heerlijk!!!! We hebben een biertje gedronken, vis gegeten en de zonsondergang gekeken. Kan niet beter. We vroegen ons af hoeveel het nou kost om aan dit strand te slapen. We betaalden voor dit stinkhol immers best veel vonden we. Het zal hier wel heel duur zijn. Bij Swamis zagen we de meeste mensen zitten en zag er het gezellgs uit. Met twee verandas boven elkaar waar je kan zitten en kan genieten van de zee en de surfers en het uitzicht. We vroegen of er nog een kamer vrij was en hoeveel het kost. Er was nog 1 kamer vrij met een heel klein raampje en een matras op de grond met een ventilator voor de helft van de prijs waar wij zaten. We twijfelden geen moment en hebben voor morgen deze kamer geboekt. We zouden eigenlijk naar de Gilis gaan. IK had zelfs al een Bungalow geboekt , maar dit konden we niet laten schieten. Morgen blijven we een dag en een nacht op Bingin Beach. Een prachtige plek aan de zee. Zo mooi!

Date:17-9-2014
Place: Bingin Beach
District:Pecatu

Vanochtend wilde ik Padang Padang beach nog een kans geven en heb ik Jasper meegenomen naar dit schattige strandje. Dit keer wat het prachtig! We waren er om 08:30 uur. Niemand op het strand behalve de verkopers die begonnen aan hun hindu ritueel op het strand voordat de dag voor hun begint. De tempel boven aan de opgang naar het strand was vol met apen, die ik gister middag niet eens heb gezien. IN de vroege ochtend is dit een waar paradijsje. Met heel veel tegenzin en geklaag hebben we het stink hotel betaald en zijn we met alleen schoon ondergoed afgedaald naar Bingin Beach om daar de hele dag te chillen aan het strand en voor Jasper zijn meest mooie werkplek ooit te beleven. Jasper werken en ik zwemmen, zonnen, lezen voor zijn neus is een hele goede combi :) lekker samen lunchen en in de avond natuurlijk weer de BBQ vis gegeten aan het strand. Clams en Tahia Tahia vis stond op het menu en een paar Bintangs. ( bier ) :) :) :) Als je de fotos van het verblijf ziet snap je hoe prachtig dit is. Zo blij met deze spontane wending en dat we dit hebben gevonden! Ik zit hier nu op een veranda met uitzicht op zee ( zwart want het is donker ) , maar vooral het harde geluid en de zoute geur van de zee met een briesje door mijn haar dit blog te schrijven. Zo fijn!

Morgen vroeg dit prachtige rots strandje verlaten om met de boot naar Gili Air te gaan. Dit is 1 van de 3 eilanden van de Gili’s , deel van Lombok eiland.

Bye Bye Bali!!! Hello Gili Air :)

  • 25 Oktober 2014 - 10:54

    Shirley:

    He Marielle,
    Leuk jullie reisverhalen te lezen.

    en daar door wel heelbenieuwd naar jullie accomodatie bij Bingin Beach. Wil je mij de naam doorgeven zodat ik even kan kijken?
    Dank je wel alvast en geniet van alle inspirerende plekjes...

  • 26 Oktober 2014 - 15:08

    Marielle :

    Hi shirley, wat leuk dat je mijn reisverslag hebt gelezen. Loop een beetje achter want inmiddels al een maand in Cambodja :)
    Ik zal vanavond de locatie en naam proberen te achterhalen. Ik weet de naam niet meer namelijk. Ik zal het voor nu proberen te omschrijven.
    Je loopt vanaf de parkeerplaats de klif af helemaal naar het strand. Dan ga je naar links. Onze accomodatie was redelijk ver links. Naast de bbq Lucy's volgens mij. Als je met je gezicht naar de klif staat het gebouw links van Lucy.

    Ik zal proberen wat meer info te achterhalen en een foto uploaden zodat je het kan herkennen.
    Wanneer ben je van plan te gaan? Het is echt zo mooi!


    Groetjes
    Marielle

  • 26 Oktober 2014 - 15:27

    Marielle :

    Hi shirley
    Het was swamis café and stay . Www.Swamisbali.com.
    Ze staan ook op tripadvisor en Facebook.

    Het bbq tentje ernaast heet trouwens Kelly's en niet Lucy's. :)

    Enjoy!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Denpasar

marielle

Actief sinds 26 Sept. 2014
Verslag gelezen: 1668
Totaal aantal bezoekers 12014

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 22 November 2014

Zuid Oost Azie

Landen bezocht: