Cambodja, Phnom Penh, begin van een nieuw avontuur - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van marielle constandse - WaarBenJij.nu Cambodja, Phnom Penh, begin van een nieuw avontuur - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van marielle constandse - WaarBenJij.nu

Cambodja, Phnom Penh, begin van een nieuw avontuur

Door: Marielle

Blijf op de hoogte en volg marielle

07 Oktober 2014 | Cambodja, Phnom-Penh

Date:07-10-2010 tm 10-10-2014
District: Pnom Penh, Capital of Cambodja. Meet the German.
Accomodations: The Mad Monkey hostel

7-10-2010
Schrijfdag voor dit blog. Ik probeer het echt kort te houden , maar ik kan het niet! Ik wil gewoon zoveel vertellen , omdat alles zo mooi, leuk, vet , cool, gaaf , tof is! En ik wil het liefst dat jullie er allemaal bij zijn. :) Ik beloof dat ik de fotos er deze week op zet, zodat jullie de fotos kunnen bekijken en deze lappen tekst kunnen overslaan als jullie zouden willen.

De Germans waren vertrokken vanuit zuid Cambodja en zouden vanavond aankomen. Na 3 halve liter bier met de Germans , aardige gasten , gingen we naar de scooters kijken. Even een klein detaill. In Nederland zou dit geen scooter zijn, maar gewoon een motor. Ze zijn 110cc. Het zijn Honda's uitgerust met een rek voor onze backpacks en een helm uiteraard. En het is met schakelen. Gelukkig heb ik al heel veel ervaring met schakelen door mijn half uurtje dirt bike rijden in Udub, Bali. Uhummmmm. Ik denk dat ik eerst even moet oefenen, voordat we vertrekken naar weet ik veel waar. Morgen gaat Jasper een proefritje maken op beide motoren en als het goed is zijn ze daarna van ons!

Roadtrip .......Lovely Cambodja, here we come! Op naar vrijheid :)

Tot snel!
KUS

DDate:07-10-2010 tm 10-10-2014
District: Pnom Phen, Capital of Cambodja. Meet the German.
Accomodations: The Mad Monkey hostel

7-10-2010
Jasper is gaan werken en ik heb geschreven voor dit blog. Ik probeer het echt kort te houden , maar ik kan het niet! Ik wil gewoon zoveel vertellen , omdat alles zo mooi, leuk, vet , cool, gaaf , tof is!!! Ik beloof dat ik de fotos er deze week op zet, zodat jullie de fotos kunnen bekijken en deze lappen tekst kunnen overslaan als jullie zouden willen. De Germans waren vertrokken vanuit zuid Cambodja en zouden vanavond aankomen. Na 3 have liter bier met de Germans , aardige gasten , gingen we naar de scooters kijken. Even een klein detail. In Nederland zou dit geen scooter zijn, maar gewoon een motor. Ze zijn 110cc. Het zijn Honda's uitgerust met een rek voor onze backpacks en een helm uiteraard. En het is met schakelen. Gelukkig heb ik al heel veel ervaring met schakelen door mijn half uurtje dirt bike rijden in Udub, Bali. Uhummmmm. Ik denk dat ik eerst even moet oefenen, voordat we vertrekken naar weet ik veel waar. Morgen gaat Jasper een proefritje maken op beide motoren en als het goed is zijn ze daarna van ons! Roadtrip .......here we go! Op naar vrijheid :)

8-10-2014
Overdag lekker gerommeld, was opgehaald , beetje rondgelopen. In de namiddag kwamen de Germans met de motoren. Mathilda en Hundu. Na grondige inspectie hebben we 10 dollar van de prijs afgehaald, omdat er nog het 1 en ander aan gerepareerd moest worden. In totaal hebben we 490dollar betaald. Vanaf nu geen bussen en tuk tuks meer. Heerlijk!
Om de deal te vieren zijn we met de Germans bier gaan drinken in ons hostel waarna we daarna ,om het een keer te proberen, een happy pizza gaan eten. Een pizza met marihuana eroverheen gestrooid. Je kan kiezen tussen happy , really happy, and extremely happy. Aangezien ik misschien 2 keer in mijn leven dit spul heb gerookt kozen we voor de lichtste happy pizza. Een uur later stonden we in een kroeg en alles draaide. Zo stoned als een garnaal liepen we via de supermarkt voor oreo koekjes en nootjes ( uiteraard ) naar ons hostel. Nou, ik heb het geweten de volgende dag! Ik was niet meer zo happy. Ik weet niet wat het was , de pizza, of de happy, of dat ik die dag echt en veel voedsel op had in plaats van rijst, maar ik was de hele dag ziek!!! Voor mij geen Happy Pizza meer. Achteraf denk ik dat het voedselvergiftiging was. Jasper is naar de mechanic gegaan om Hundu en Mathilda een beurt te laten geven.

  • 12 Oktober 2014 - 14:44

    Oompie Theodoor:

    heerlijk om al die verslagen te lezen,Marielle. Paar keer hard gelachen.
    vaya con dios
    oompie Theodoor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Phnom-Penh

marielle

Actief sinds 26 Sept. 2014
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 12026

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 22 November 2014

Zuid Oost Azie

Landen bezocht: