Cambodja, Otres Beach, Hello Island Vibe! - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van marielle constandse - WaarBenJij.nu Cambodja, Otres Beach, Hello Island Vibe! - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van marielle constandse - WaarBenJij.nu

Cambodja, Otres Beach, Hello Island Vibe!

Door: Marielle

Blijf op de hoogte en volg marielle

17 Oktober 2014 | Cambodja, Preah Seihanouk

Date:17-10-2014 tm 21-10-2014
Place: Sihanoukville
District: Otres Beach, Hello Island Vibe!
Accomodations: Otres Orchid

17-10-2014
Vanuit Espresso Cafe in Kampot troffen we de voorbereidingen voor ons vertrek.Jasper ging wat tools kopen voor de motor en ik ging shoppen bij Dorsu. Een winkeltje waar ze kleren custom maken, maar ook op voorraad kleding verkopen. De kwaliteit is veel beter dan op de markt. Je kan normaal passen en het is weer voor een good cause. Nog is het goedkoop natuurlijk. Duurder dan op de markt uiteraard. Een harem broek kost misschien 8-10 dollar en shirtjes 5-8 dollar. Rokjes 8 dollar. Alles is tussen de 5 en 18 dollar.Ik heb heel wat gekocht daar. Maar ik had het echt nodig hoor! ;) Wat ik echt nodig heb is een spijkerbroek voor op de motor voor lange ritten. Dat hadden ze natuurlijk niet. In NL is een spijkerbroek kopen al lastig. Laat staan hier. Pffff. Deze rit naar Otres Beach wordt maar weer in de spijkerbroek van Jasper.
Off we go! Want we moesten 130km rijden vandaag.
We werden al gewaarschuwd door de Espresso Cafe man dat de tolweg vaak werd bereden door gekken en vanaf het moment dat we Sihanoukville binnen zouden rijden we aangehouden worden door de politie. In de ene zak twee losse dollars en in de andere zak een briefje van vijf dollar zou genoeg moeten zijn. En als je wordt aangehouden meteen je sleuteltje eruit halen voordat de politie het doet. Eerst 1 dollar geven. Is dat niet genoeg dan de tweede dollar geven. Is dat nog niet genoeg pak je de vijf. That is the way to do it. Met deze handige tips in de pocket vertrokken we.
It was indeed an exciting road trip to Otres Beach. Vooral op de tolweg. Het riskantste is als er een auto van de andere rijbaan de auto voor zich inhaalt en jij op de andere rijbaan de inhalende auto tegemoet ziet komen en hij maling heeft aan het feit dat jij daar rijdt. Ze drukken je zo de berm in. Een paar keer was het remmen of op eigen initiatief maar de berm in. Eenmaal aangekomen in Sihanoukville kwamen we op een onverharde weg dat leidde naar Otres Beach. Otres Beach is het enige strand met een onverharde weg. De rest van de stranden van Sihanoulville is bereikbaar via een verharde weg en is een soort van Salou van Cambodja. Otres beach ademt de sfeer van een eiland. Heel relaxte sfeer. Heel veel mensen gaan naar 1 van de eilanden die hier voor de kust liggen.Maar als je aan Otres beach zit hoeft dat eigenlijk niet. We hebben trouwens de politie ontweken door via een achteraf weggetje Sihanoukville binnen te rijden. :)

18-10-2014
Mijn aantekeningen zeggen al genoeg:
Chilling at the beach
Otres Market- The barn = Life music, chilling with the dogs, eat ribs and had a great evening with Leo (Austria) , Laura and Donna ( Irish).

19-10-2014
Voor 10 dollar PP zijn we naar Koh Ta Kiev eiland geweest met Leo, Laura en Donna. We kwamen aan met de boot bij bungalows Ten103. De ingang was geweldig. Je liep onder een boog van hout een trappetje op. Daar was de bar en een paar hutjes waar je kan overnachten. Geweldige accommodatie voor een paar dagen lijkt me. Na een ontbijtje zijn we de buurt gaan verkennen. Op misschien 100 meter van Ten103 zit een vage dude met zijn knechtje absinth te brouwen. Geweldig! Het is echt een dude met driekwart spijkerbroek , mager, hoed op die daar absinth maakt en verkoopt. En alles zelf proeft uiteraard. We kwamen aan en hij begon met: I am sorry but I am too high to talk right now. hahahaha. Hilarisch. We zeiden dat we graag een rondleiding en een glaasje wilden proeven later op de dag. Dat was goed. We vervolgden onze weg naar Naked Beach. Best een tochtje door het bos. Halverwege kwamen we bij een hele grote strook omgekapt stuk bos. Dit stuk loopt dwars over het eiland. Het schijnt dus een weg te zijn! WAT.... op een bijna onbewoond eiland een joekel van een weg! Echt een hele vreemde gewaarwording. Deze weg hebben de Chinezen gemaakt. Het eiland is deels van Chinezen en zij willen er een Casino maken. En een golf course. De plannen zijn een tijdje stil gelegd. Geen idee hoe het er nu mee staat. En nu zitten ze met een fucking twee baan brede weg over het eiland! Echt zo zonde!
Op naked beach waren we helemaal alleen! Hier hebben we lekker geslapen en gezwommen. Jasper en Leo zijn nog even wezen kijken bij de eigenaar van ten103 die om het hoekje van naked beach nieuwe hutjes aan het bouwen is. Dit zal gaan heten " The end "

Rond vier uur zaten we bij de magere absinth dude voor een rondleiding en een glaasje groen vergif. Nu hij wat minder high is blijkt het een hele aardige intelligente man te zijn met mooie verhalen. We hebben genoten!

20-10-2014
Another day at the beach.
Elk tentje hier heeft wel een hond hier. Deze honden gedragen zich ook echt als honden. Ze zijn natuurlijk niet 'geholpen' en laten hun oer drift de vrije loop. In de avond zijn ze vooral bezig om hun territorium te verdedigen en misschien wat meer territorium erbij te veroveren. En omdat het ook nog eens volle maan is mondt dit uit in een waar wolven gejank in koor gedurende de nacht. Best indrukwekkend om naar te luisteren als je in je bed ligt.

21-1012014
De laatste dag Otres Beach is aangebroken helaas :( We zijn voor de vorm nog naar een ander strand geweest en een beetje langs de kust gecruised. niet zo bijzonder. Daarna moesten we inkopen doen op de markt. Ik had echt een spijkerbroek nodig. Op de markt zag ik een meisje spijkerbroeken verkopen. Een hele stapel met super kleine maatjes. Oh dit wordt niks. Totdat ze de stapel door ging en bij elke broek die ze apart legde riep: This is big size, this big size , this big size. Vervolgens bemoeide de halve markt met mijn big size spijkerbroeken aanvraag. pfff. En toen moest ik ook nog passen op een markt waar het 40graden is. Wat een verschrikking!!!! Uiteindelijk 2 spijkerbroeken gekocht. 1 ziet eruit alsof het rechtstreeks uit de jaren 90 komt. LELIJK! Maar ik denk dat ik trendsetter ben en dat het weer helemaal hip wordt straks.:) De tweede is normaal vond ik totdat Jasper zei dat ik eruit zie als een 16 jarig meisje. Deze twee heb ik maar gekocht voor in totaal 5 dollar. Prima! Last day Otres beach.
Morgen vroeg op naar Koh Kong voor een Visum Run over de grens met Thailand, want onze visum voor Cambodja verloopt alweer bijna. En we zijn nog lang niet klaar met dit bijzondere land!