Cambodja, Kratie and Phnom Penh - Reisverslag uit Kratié, Cambodja van marielle constandse - WaarBenJij.nu Cambodja, Kratie and Phnom Penh - Reisverslag uit Kratié, Cambodja van marielle constandse - WaarBenJij.nu

Cambodja, Kratie and Phnom Penh

Blijf op de hoogte en volg marielle

30 Oktober 2014 | Cambodja, Kratié

Date:30-10-2014 tm 2-11-2014
Place: Krache
District: Noord Cambodja , Mekong River

Krache is vooral een hub naar Laos. Je kan ten noorden van Krache naar Kampi om de Mekonf Rivier dolfijnen te bewonderen. En verder is er niet zoveel. Het is wel een leuk stadje om te zien. De vibe is goed. Na wikken en wegen besloten we de motoren hier te verkopen. We wisten niet zeker of we de grens over zouden komen en we hadden niet genoeg tijd om het noorden van Laos te zien als we met de motor zouden gaan. Dus verkopen die handel. Jasper heeft een advertentie online gezet op verschilende forums en ik ga de stad in met briefjes. Als het niet lukt vandaag dan gaan we terug naar Phnom Penh waar de verkoopkansen veel hoger liggen.

Het was zo rustig in Krachie dat het verkopen niet echt ging werken. In de stad raakte ik aan de praat met een jongen die ook een motor had gekocht en wel naar Laos ging. Ik ben helemaal vergeten zijn email adres te vragen. Ik ben wel benieuwd of hij de grens over komt. Hij vroeg of ik met hem en een vriendin van heb een uurtje mee wilden de mekong rivier richting Kampi te gaan rijden. Dat verkopen werd niks dus ik ben mee gegaan. Was leuk om de mekong rivier een stukje te volgen. Wel heel arm daar. Toen ik terug kwam hadden we besloten om morgen terug te rijden naar Phnom Penh en daar de motoren te verkopen aan backpackers van de Mad Monkeys, waar het altijd druk is en als het echt niet anders kan aan de marktlieden.
Vanuit daar vliegen we naar Vientiane, Laos. Dit moet gaan lukken!

1-11-2014
Terug naar Phnom Penh.
Smiddags kwamen we aan en we zijn gelijk aan de slag gegaan. Ik heb bij de Mad Monkey een A4 advertentie opgehangen en kleine briefjes geschreven om savonds uit te delen. Jasper is naar de markt gegaan om de waarde van de motoren te peilen voor als we ze daar moeten gaan verkopen.
Jasper was lekker bezig savonds in de bar. Hij kletste met mensen en deelden de briefjes uit. UIteindelijk hadden 2 belgen , Sybe en Melissa interesse in de motoren, een werknemer in 1, en de marktlieden uiteraard. Morgen ochtend zouden we verder praten met de belgen en de werknemer van het hostel en als het echt niet zou gaan lukken voor 1400uur dan moeten ze aan de marktlieden verkocht worden, omdat we anders onze vlucht naar Laos zouden missen. Dit wordt nog spannend.

2-11-2014
Nadat Jasper gister alles op alles heeft gezet om onze schatjes te verkopen hebben we vanmorgen nog met Sybe en Melissa gezeten. Ze twijfelde zo erg en uiteindelijk wilden ze de motoren toch niet kopen. Ondanks onze overtuigingskracht dat het echt hun beste beslissing OOIT gaat zijn deze reis!!! Uiteindelijk hadden we nog maar 2 uur tot we naar het vliegveld moesten en de tijd begon te dringen. Jasper belde de handelaren van de markt op om te zeggen dat ze de motoren konden ophalen voor 300USD totaal.

Maar toen ineens kwamen de Belgen erop terug! Jeeej. We waren zo blij dat Mathilda en Hundu voor de derde keer in een paar maanden het zelfde rondje gaan doen met een nieuwe papa en mama :) Alleen deze papa en mama wilden ze ook Laos binnen krijgen. We blijven ze volgen.

Met liefdesverdriet naar Mathilda en Hundu en naar Cambodja zaten we op het vliegveld van Phnom Penh. Op naar Laos.
Eenmaal in de taxi naar ons hostel in Vientiane , de hoofdstad van Laos, werd onze pijn al iets verzacht. Wat een leuke fijne stad. Overal is cappuccino te verkrijgen wat mij heel blij maakt. :) Morgen de boel verkennen.