Thailand, Ko Phi Phi - Reisverslag uit Ko Phi Phi Don, Thailand van marielle constandse - WaarBenJij.nu Thailand, Ko Phi Phi - Reisverslag uit Ko Phi Phi Don, Thailand van marielle constandse - WaarBenJij.nu

Thailand, Ko Phi Phi

Door: Marielle

Blijf op de hoogte en volg marielle

14 November 2014 | Thailand, Ko Phi Phi Don

Valuta: Baht
40.000 =1euro
Streetfood: 60.000 `baht
Accomodatie: Vanaf 20 Euro

Rond 7uur sochtends namen we de trein naar het vliegveld vanwaar we de vlucht naar Krabi pakte om 10uur. In Krabi de boot naar Ko Phi Phi. Lekker 6 dagen niks doen!! heerlijk. Rond 1800 zaten we aan de Chang aan zee te genieten van het uitzicht en het eiland gevoel. Ko Phi Phi is een echt party eiland, maar zoals op elk eiland zijn er altijd mooie rustige plekjes te vinden. Het centrum van Phi Phi is heel schattig met allemaal kleine straatjes. Veel tattoo shops , kleding a la ibiza / cowboy / hippie stijl en vuur shows op het strand. Heerlijk toeristisch. :) Geen autos en geen scooters. De meeste plekken zijn alleen per boot te bereiken of te voet.

15-11-2014
Onze dag begon met een naar bericht voor Jasper vanuit NL. Een vriend van hem is plots overleden. Echt verschrikkelijk. Vrijdag is de begrafenis.Beduusd vervolgden we onze dag. Na een tip van lieve Laura hebben we ons bij Bayview resort gevestigd op het strand dicht bij het centrum. Heerlijk resort met lekkere cappuccino , ligbedjes , zee en een douche. Toen het weer omsloeg zijn we naar de rooftop bar van de bananen bar gegaan. Nee, niet die van Amsterdam! Hele leuke bar op het dak waar ze vandaag films draaiden. Het weer leenden zich wel voor een filmpje. We hebben hier de hele avond gezeten en cocktailtjes gedronken. Later op de avond sloeg het nieuws van het overlijden bij Jasper pas echt in en waren we niet meer in de stemming om iets leuks te gaan doen. We called it a night!

116-11-2014
Vanochtend vertelde Jasper mij dat hij echt wel heel graag naar de begrafenis wilden gaan vrijdag. En dus onze reis 2 dagen wil verkorten. Om boeken leek in eerste instantie heel erg veel geld te gaan kosten. Rond 1600 euro voor 2 tickets, We hadden besloten dat Jasper eerder terug gaat en ik hem 2 dagen later zou volgen.Het dispuut van Jasper heeft zelfs alle mogelijke opties bekeken met hun airmiles om zijn ticket te betalen. Heel bijzonder vind ik dat. Echte vrienden. Jasper heeft alles in werking gezet.
Hopen dat het lukt.
Het weer op Ko Phi Phi is heerlijk. Bewolkt en een zonnetje. Niet te heet in ieder geval. En een beetje regen, maar ach. In de ochtend zijn we naar het viewpoint gelopen.. Prachtig uitzicht op heet eiland en de zee met de andere eilanden. Het eiland lijkt een beetje op een strikje. aan weerszijden ruige begroeiing dat verbonden wordt door een bewoonde strip. Hier is het centrum en alle party te vinden. De bredere weerszijden van de strip worden vooral bezet door resorts.

Daarna liepen we naar Rantee beach. Ik begrijp nu waarom iedereen alles per taxi boot doet. Wat een afdaling naar het strand zeg. Op de terugweg lekker met de boot terug, Het strand was wel oké, maar dit zou zeker niet onze thuishaven worden. Nog even verder kijken dus. Savonds hebben we op het strand wat gedronken en naar de vuur show gekeken.Het moment dat we gingen zitten werd ons al iets aangeboden om te kopen. Heerlijk hippie gedoe hier.:)

17-11-2014
Vanochtend kreeg Jasper het bericht dat alles geregeld kon worden via zijn dispuut. Plotseling vond ik het wel heel erg dat we niet samen naar huis gingen. :( Morgen zou dan de laatste dag samen zijn.

18-11-2014

Vandaag zijn we naar Long Beach gelopen en hier de hele dag bij het Phi Phi Resort gelegen. Dit is echt een mooi plekje. Mooiste tot nu toe! Savonds nog heerlijk gegeten hier op het strand.

Jasper heeft toch nog een keer met de KLM gebeld en het blijkt dat we onze tickets toch voor een gering bedrag om mogen boeken. Ik was zo blij! Ik kan ook mee naar huis! Het is toch veel leuker om de reis in Bangkok samen af te sluiten. :) Het is een feit. Morgen gaan we naar huis.

119-11-2014
Gisteravond hebben we nog een prive boot geregeld voor vanochtend om naar Maya Baay te gaan. Dit ligt op Ko Phi Phi Le en is onderdeel van een nationaal park. Hier is dee film " the beach" opgenomen. We liepen om kwart voor zes sochtends door de straatjes van Phi Phi. Verlaten. We liepen langs een tattoo shop met harde muziek en 22 toeristen die daar nog zaten van de wilde nacht. Dronken en bedacht hebben dat ze echt een tattoo willen op de traditionele manier met vast op dat moment een hele diepe spirituele betekenis! Maar als ze thuiskomen ze niet meer weten wat hun bezielden. De boottocht naar Maya Bay was heerlijk. Boot tochtjes zijn altijd goed!

Er waren al wat toeristen op het strand maar niet zoveel. Net genoeg. De baai is prachtig!!! Helder blauw water, zacht wit zand, Aan de kust een school visjes die allemaal vormpjes aan het maken waren. Ik dacht gelijk aan finding Nemo. Te wachten tot ze een pijl zouden vormen en zouden aangeven waar we heen moesten. :)

We zijn vanaf Maya Bay naar een ander mini strandje gezwommen. Tijdens het zwemmen zagen we serieus 2 grotere vissen springen en later een hele school kleine visjes. Zo leuk om dit tijdens het zwemmen te zien! Toen we weer konden staan maakten de schipper van een boot een haaien gebaar naar ons, Op dat moment voelde ik iets tegen mijn benen aan zwemmen. Ik keek naar beneden en ondertussen cirkelde er een baby bullshark om Jasper zijn benen, heel schattig!! Hij gaf Jasper kopjes en het leek alsof hij echt aan het jagen was of dreigen. Maar het was een baby dus het had niet zoveel effect. hahaha. Even verderop zagen we 2 wat volwassener haaien. Het waren bullsharks of blacktip reefsharks. Echt heel vet! Rond 08:00 uur gingen we terug. Nog even bij Bayview gelegen en toen was het tijd. In keiharde regen verlieten we het eiland. Op naar Bangkok onze laatste avondje tegemoet. Wat een reis, wat een reis!

We hadden een hotel geboekt midden in het leuke uitgaansgedeelte van Bangkok. Sukhumvith. Echt een leuke buurt.
Tegenover ons hotel zat “ above eleven". Een skybar met uitzicht over Bangkok en echt de lekkerste sushi die ik ooit heb gegeten. Heerlijk! We hebben met ongeloof terug gekeken op onze fantastische reis en diepgaande ,mooie gesprekken gevoerd onder het genot van cocktails , whiskey en sushi. :) Dit is natuurlijk niet half zo leuk als een drukke gezellige streetfood toco met plastic stoeltjes! ;)
Echt een hele mooie romantische afsluiter van een reis uit onze dromen. Met kriebels in onze buik gingen we slapen.

20-11-2014.
Mijn lieve unieke schattige kleine Amsterdam! We zijn er weer. We hebben je stiekem toch wel een beetje gemist.

• 26 November 2014 - 18:20

Mama:

Lieve Marielle,
    Ik heb helaas het boek uit, wat kan jij leuk schrijven. Vooral de laatste romantische avond beschrijf je goed, dwz dat jullie echt bij elkaar horen. Ik zal jouw verhalen missen, ook het volgen van jullie reis. Toch ben ik blij dat jullie weer gezond en wel thuis zijn.
    Liefs mama