Cambodja, Koh Kong , Thailand border, Visa Run! - Reisverslag uit Kaôh Kŏng, Cambodja van marielle constandse - WaarBenJij.nu Cambodja, Koh Kong , Thailand border, Visa Run! - Reisverslag uit Kaôh Kŏng, Cambodja van marielle constandse - WaarBenJij.nu

Cambodja, Koh Kong , Thailand border, Visa Run!

Door: Marielle

Blijf op de hoogte en volg marielle

22 Oktober 2014 | Cambodja, Kaôh Kŏng

Date:22-10-2014 tm 23-10-2014
Place: Koh Kong , Thailand Border
District: Koh Kong
Accomodations: 99 Hotel

22-10-2014
De rit van Otres Beach naar Koh Kong was 234Km. De komende 3 dagen rijden we door het grootste unexplored natuurgebied van Cambodja. 3 Delen van dit natuurgebied is erkend , onderzocht , in kaart gebracht en beschermd. De rest is nog steeds ongerept. Vandaag rijden we langs de grens van het Boutum Sokor National park naar onze eerste stop Koh Kong. Via de highway 4 vanuit Sihanoukville reden we naar de highway 48 dat dwars door het natuurgebied naar Koh Kong loopt. Prachtige route!
Onderweg werden we een paar uur opgehouden door de regen waardoor we wat later in Kroh Kong aankwamen. De volgende dag moest er veel geregeld worden. Vandaag moest er veel besloten worden. Vanuit hier wilden we naar Pursat. Er zijn twee manieren om naar Pursat te rijden. Over de snelweg via Phnom Penh of door het ruige natuurgebied met de Cardamom Mountains en Phnum Samkoy wildlife national park. Na wat ingelezen te hebben ( lees: een hele studie ) zijn we tot de conclusie gekomen dat hier weinig toeristen komen. Dat de wegen tijdens regenseizoen erg slecht zijn. Er zijn geen verharde wegen. Alleen het begin stuk. De afstand is 273 km door de jungle. Buiten een paar jungle dorpjes is er helemaal niks. Vraag 1: Kunnen de motoren het aan? Vraag 2? Zijn de wegen begaanbaar? Vraag 3: Zijn er accommodatie mogelijkheden in de jungle? Stap 4: Kan ik het aan met mijn onervarenheid in motor rijden? Na heel veel research en Jasper een blog had gevonden van een jongen die dezelfde tocht heeft gedaan, alleen dan wel in het droog seizoen zijn we tot de beslissing gekomen dat we het avontuur aangaan. Met de juiste voorbereidingen die we morgen gaan treffen.
Ook moesten we nadenken over de visa run die we gaan doen morgen. Een Visa run is dat je de grens overgaat om vervolgens weer het land te betreden en je een nieuw visum koopt. Vraag 1: Gaan we samen de grens over of apart? Vraag 2: Nemen we alle spullen mee voor het geval dat we Cambodja niet meer inkomen?
We hebben de hoteleigenaar gevraagd en het is heel normaal en niet moeilijk om de visa run uit te voeren.

23-10-2014
We lopen gewoon de grens over. uitchecken Cambodja, inchecken Thailand, uitchecken Thailand en weer inchecken Cambodja met een nieuw visum geldig voor een maand in je paspoort. En zo geschiedde het. Fluitje van een cent :)

Jasper zijn motor is gisteren tijdens het schuilen voor de regen omgevallen, omdat de grond onder zijn standaard weg spoelde. Hierdoor is de hendel van de koppeling gebroken. Dit moest gemaakt worden voordat we de jungle in gaan. In dit gehucht spreken ze geen Engels. Ze gebaarden allemaal dat ze dit specifieke onderdeel niet hadden. Uiteindelijk hebben we de medewerker van het hotel gevraagd om met ons mee te gaan naar de mechanic als tolk, want we kwamen er niet uit. Dit hielp. Uiteindelijk iemand gevonden en morgen ochtend konden we terecht.
Later naar de markt nog een touw gekocht om mij eventueel uit de modder te trekken en wat kleurpotloden, ballonnen en nagellakjes voor eventueel de kinderen in de bergdorpjes. Altijd handig om contact te maken en heel leuk om andere mensen blij te maken natuurlijk.